Попри руйнування локацій, Сумський хаб продовжує навчання дітей

Попри те, що всі локації Сумського хабу проєкту «Допомога, відновлення, відбудова для дітей та України, про яку вони мріють. Частина III» були зруйновані внаслідок бомбардувань, команда хабу не припинила свою роботу. Заняття тьюторингового напрямку, спрямованого на надолуження освітніх прогалин у дітей, продовжуються - безпечні формати та гнучкі підходи дозволяють підтримувати навчальний процес навіть у складних умовах.
Тьютори не лише допомагають учням підтягнути шкільну програму, а й відновлюють базові навчальні навички: поведінку під час уроку, вміння працювати в групі та зосереджувати увагу. Зокрема, школярі проходять теми, що стосуються живої природи, які окрім предмету включають навички відповідальної поведінки щодо власного здоров’я.
Так, на занятті «Особливості будови та життєдіяльності мікроорганізмів» діти брали участь у «мозковому штурмі»: обговорювали, що знають про бактерії та віруси, чи справді «монстри» існують не лише в казках, а й у реальному житті.
Після бесіди учні створювали аплікації «Мікроорганізми» та переглядали презентацію «Захисти себе сам», пригадуючи основні правила гігієни та способи захисту від вірусів і бактерій.
Неабияке враження на дітей справив відео-дослід «Як бактерії бояться мила». За допомогою простих матеріалів тьютори продемонстрували, як мікроби реагують на дію мила і чому правильне миття рук - один із найкращих способів зупинити поширення інфекцій.
Завершилося заняття творчою частиною: у «чарівній майстерні» діти виготовляли моделі вірусів і бактерій з повітряного пластиліну.
Під час іншого заняття учні досліджували тему «Тіла живої природи та їх властивості». Разом із тьюторками вони пригадували, що належить до живої й неживої природи, та визначали ознаки живих організмів.
Під час перегляду презентації «Властивості живого» діти вчилися наводити приклади та розуміти, як функціонує світ навколо них.
У груповій роботі учасники розподілялися на команди «Рослини», «Тварини» та «Гриби», створювали тематичні малюнки та презентували власні напрацювання. А в творчій частині виготовляли модель людських легенів, що допомогло краще зрозуміти принципи роботи організму.
Як зазначають тьюторки Сумського хабу, попри складні обставини, такі заняття дають дітям не лише знання, а й покращують емоційний стан дітей. Важливо, що батьки юних учасників відзначаючи користь таких занять та позитивний вплив на розвиток і психологічний стан дітей.
Нагадаємо, що проєкт «Допомога, відновлення, відбудова заради дітей та України, про яку вони мріють» і стартував влітку 2022 року у п’яти регіонах: Запорізькій, Сумській, Миколаївсько-Херсонській, Київській та місті Києві. А з початку літа 2024 року у цих же регіонах стартував проєкт «Допомога, відновлення, відбудова заради дітей в Україні. Частина-ІІ». За більш як два роки роботи десятки тисяч сімей з дітьми, людей з інвалідністю та похилого віку, ВПО, що найбільше постраждалими від війни отримали гуманітарну та соціально-психологічну допомогу, діти отримали гранти на реалізацію своїх ініціатив у громадах, жінки пройшли навчання у грантовій школі та отримали гранти на розвиток малого бізнесу. Серед багатьох позитивних результатів проєкту став посібник із правилами гуманітарної роботи для ГО, який команда проєкту створила, спираючись на власний досвід роботи.
Проєкт вповаджується у співпраці та за підтримки ERIKS Development Partner та Radio Aid (Швеція).
Джерело: Жіночий консорціум України 03 грудня 2025