Фотосесія як психоемоційна підтримка для людини

Команда проєкту «Допомога, відновлення, відбудова для дітей та України, про яку вони мріють. Частина III» постійно шукає нові формати психоемоційної підтримки дітей, батьків та педагогів, що живуть, навчаються і працюють в умовах війни. Зокрема, команда Запорізького хабу проєкту організувала для педагогинь Оріхівського ліцею спільну художню фотосесію.
Історія співпраці проєкту з цим навчальним закладом по-своєму унікальна. Місто Оріхів у Запорізькій області буквально з перших днів повномасштабного вторгнення потрапило у зону активних бойових дій. І з того часу агресор невпинно обстрілює цей населений пункт – лікарні, школи, цивільну забудову. Кілька сотень людей, які залишаються в місті, живуть у підвалах.
Колективу ліцею вдалося зробити неймовірне – вони змогли влаштувати організовану релокацію своїх учнів і їхніх батьків на безпечну територію. Так діти і дорослі не тільки опинились на безпеччній території, але й продовжили навчальний процес у своєму ліцеї. Єдина проблема – усі заняття проводяться онлайн, оскільки у навчального закладу немає свого приміщення.
І тут на допомогу прийшов наш проєкт. Саме заходи та активності проєкту для дітей і дорослих стали місцем живих зустрічей і спілкування, роботи з психологами, місцем, де змушені тікати від війни люди черпають сили і натхення.
На одній із таких зустрічей педагоги розповіли, що хотіли б влаштувати фотосесію для колективу. І команда проєкту втілила цю ідею! Захід назвали «Терапія фотографією. Плекаємо любов до себе».
Поняття «фототерапія» виникло у США і Канаді ще у 70-х роках минулого століття. Тоді психологи помітили, що люди з допомогою власних фотографій краще розбираються у своїх внутрішніх станах. Тому мета фототерапії – не саме фото, а саморефлексія людини під час фотографування і перегляду своїх фотографій.
Тому зібравшись у справжінй фотостудії психологині проєкту говорили з педагогами про впевненість в собі, про любов до себе, про вплив фотографій на самосприйняття, виконували різноманітні вправи. А потім фотографувались і обговорювали свої почуття.
Таким чином реалізація ідеї педагогів Оріхівського ліцею стала не тільки реалізації мрії, а й корисним інструментом психоемоційної підтримки під час війни. Життя триває!
Нагадаємо, що проєкт «Допомога, відновлення, відбудова заради дітей та України, про яку вони мріють» і стартував влітку 2022 року у п’яти регіонах: Запорізькій, Сумській, Миколаївсько-Херсонській, Київській та місті Києві. А з початку літа 2024 року у цих же регіонах стартував проєкт «Допомога, відновлення, відбудова заради дітей в Україні. Частина-ІІ». За більш як три роки роботи десятки тисяч сімей з дітьми, людей з інвалідністю та похилого віку, ВПО, що найбільше постраждалими від війни отримали гуманітарну та соціально-психологічну допомогу, діти отримали гранти на реалізацію своїх ініціатив у громадах, жінки пройшли навчання у грантовій школі та отримали гранти на розвиток малого бізнесу. Серед багатьох позитивних результатів проєкту став посібник із правилами гуманітарної роботи для ГО, який команда проєкту створила, спираючись на власний досвід роботи.
Проєкт вповаджується у співпраці та за підтримки ERIKS Development Partner та Radio Aid (Швеція).
Джерело: Жіночий консорціум України 30 червня 2025