Центр "Коло" провів гендерний аналіз спорту у Кіровограді

Кіровоградський обласний молодіжний гендерний центр «КОЛО» за сприяння Українського Жіночого Фонду реалізували проект «Жінки лідери за гендерно чутливий бюджет». В рамках проекту було проведено гендерний аналіз галузі фізичної культури та спорту Кіровоградської міської ради.
Одним із прикладів аналізу – це аналіз проведених заходів. Отже, за 3 роки (2009–2011 роки) найбільше заходів було проведено з таких видів спорту: з дзюдо, греко-римської боротьби – 11 заходів, велоспорт – 11 заходів, футбол – 9 заходів. Станом на 2011 рік загальна кількість дівчат за цими видами спорту складає орієнтовно 30%. Найбільш фінансованими видами спорту були велоспорт (23,21% дівчат від учнів ДЮСШ за цим видом спорту) – 60104,4 грн., футбол (0 % дівчат від учнів ДЮСШ за цим видом спорту) – 38890,28 грн. та гирьовий спорт (0% дівчат від учнів ДЮСШ за цим видом спорту) – 20954,85 грн.. Найменш фінансованим був баскетбол – 1200,00 грн. (15,73% дівчат від учнів ДЮСШ за цим видом спорту).
За період 2009–2011 років було придбано спортивний інвентар та обладнання на загальну суму 12394 грн. з них 714 грн. на придбання кульок для кулькової стрільби у 2009 році, 2500 грн. на придбання кубків у велоспорті та 6000 грн. на закупівлю м’ячів для футболу у 2010 році. У 2011 році було закуплено скельні туфлі для скелелазіння на загальну суму 3180 грн.. Футбол лишається однією із пріоритетних сфер фізичної культури та спорту.
Однак необхідно врахувати, що цейвид спорту не враховує фізичних та вікових особливостей різних категорій та потреб різних гендерних груп. Подібна ситуація характерна і для інших видів спорту, які не враховують потреби дівчат у фізичному розвитку та участі у спортивних заходах .
Україна заявила про свою прихильність заохочення гендерної рівності на різних рівнях. Але ми не можемо говорити про існування рівності між чоловіками і жінками без рівності у розподілі та доступ до державних ресурсів. Гендерна бюджетування - це один з інструментів досягнення гендерної рівності та є одним з нових прикладів «позитивних дій» є механізм гендерного бюджетування, який охоплює політичну, економічну та соціальну сфери впровадження рівності жінок та чоловіків. Загальна специфіка цього різновиду «позитивних дій» потребує ґрунтовного наукового аналізу і вивчення методів її нинішнього і можливого в майбутньому впровадження в Україні. Державою не було започатковано механізмів постійного здійснення гендерної експертизи бюджету на загальнонаціональному рівні. Водночас, на рівні деяких областей та міст за ініціативою громадськості проводиться аналіз бюджетів, зокрема, в Полтавській, Херсонській та Черкаській областях. Здійснення гендерної експертизи бюджету та врахування відповідних висновків є складовою якісної гендерної політики. Однак зрозуміло, що через бюджетну сферу державні органи можуть закріпити реально діючі механізми забезпечення політики гендерної рівності. «Гендерний бюджет», «гендерно-чутливий бюджет», «гендерно-відповідальний бюджет», «гендерно-орієнтований бюджет» – всі ці терміни є синонімами та належать до характеристики того самого явища. Такий тип бюджету має забезпечувати збалансоване врахування інтересів та потреб представників різних соціальних групп та прошарків суспільства. Це не окремі особливі бюджети для жінок та чоловіків, це засіб інтегрування гендерних аспектів у державну політику та бюджети різних управлінь і закладів.
В Україні не вистачає достатнього досвіду використання цього інструменту аналізу, особливо на регіональному рівні. Існує необхідність підготовки фахівців на регіональному рівні.
З основними результатами викладенні в аналізі.
Джерело: WCU 08 березня 2012
Додати коментар Коментарi (0)