Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Яку менеджерську роботу частіше доручають жінкам

Управління компанією, яка переживає кризу, за інших рівних умов охочіше доручають жінкам, а не чоловікам - таку гіпотезу висунули дослідники з Екстерского університету. Недавні призначення підтверджують її лише частково

Недавнє призначення Марісси Майер гендиректором американського інтернет-гіганта Yahoo! змусило журналістів WSJ згадати про не надто популярну теорію «кришталевого обриву», що з'явилася на світ ще в 2004 р. Цю теорію (буквально The glass cliff) сформулювали в 2004 р. Мішель Райан і Алекс Хаслам, співробітники школи психології Екстерского університету. В одному з проведених ними експериментів 83 бізнесменам запропонували вибрати фінансового директора з трьох кандидатів: чоловіки і жінки, які були досить високого і приблизно однакового рівня кваліфікації, і менш кваліфікованого чоловіка. Виявилося, що в період відносної стабільності чи зростання компанії учасники експерименту охочіше вибирали чоловіка. Якщо ж у компанії криза чи її показники знижуються, перевага частіше віддавалася жінці. Приблизно таку ж динаміку дослідники виявили і в реальному житті. «Ви навряд чи станете призначати свого кращого менеджера на відповідальну позицію у кризовій ситуації, з якої йому буде дуже непросто вибратися», - стверджує Раян. Якщо ймовірність невдачі висока, призначають жінку, в тому числі й тому, що відсутність успіхів послужить зайвим доказом нездатності жінок займати високі керівні посади, стверджує вона. З тих пір дослідники домоглися підтримки кількох громадських організацій, зібрали цілу команду прихильників, випустили кілька публікацій, підтримують веб-сайт.

Шостий крайній за п'ять років

Ситуацію в Yahoo! простою ніяк не назвеш. Майер стала шостим гендиректором компанії за останні п'ять років. Тільки протягом останніх 12 місяців два гендиректора Yahoo! були звільнені зі скандалом. Керол Бартц втратила роботу за незадовільні результати. «Ці люди мене задовбали» («These people fucked me over» - так дослівно виглядає фраза з інтерв'ю журналу Forbes), - заявила Бартц про тогочасну раду директорів Yahoo! у першому інтерв'ю після звільнення. В ньому ж членів ради директорів вона назвала ідіотами (doofuses). Прийшовши на зміну Бартц колишній гендиректор PayPal Скотт Томпсон протримався на цій посаді лише кілька місяців. У його офіційному резюме виявили запис про освіту, яку він не отримував. Томпсон був змушений подати у відставку. Тим часом фінансові показники компанії продовжують скорочуватися. Чистий прибуток Yahoo! за підсумками II кварталу 2012 р. знизився на 4% - до $ 227 млн ​​- у порівнянні з тим же періоду 2011 р.

Віддають перевагу жінкам

Якщо жінка-керівник пробиває так звану скляну стелю - невидимий бар'єр, встановлений громадською думкою, її чекає маса випробувань. Вона може виявитися на краю кришталевого обриву, звідки дуже легко впасти. Чому так відбувається? Жінки частіше, ніж чоловіки, приймають пропозицію очолити компанію в кризовому стані, вважає Олена Володимирська, засновник рекрутингового агентства Pruffi. «Просто їм досить рідко надходять пропозиції стати гендиректором - наступного шансу можна прочекати рік», - додає вона. І наводить в приклад історію найму Ольги Турищевої, яка в 2009 р. стала генеральним директором «Рамблер» в період спаду. Частка серед пошукачів у компанії падала, аудиторія ресурсу старіла, і ринок не вірив, що ситуацію можна виправити, розповідає Володимирська. Вона знає: очолити «Рамблер» тоді пропонували кільком чоловікам, але всі вони вважали за краще не ризикувати кар'єрою. Чоловіки зазвичай бачать в такій ситуації ризик, а жінки - шанс, переконана Володимирська. Очолити «Рамблер» в непростий для нього час вона погодилася, бо вірила у внутрішні резерви компанії і силу її бренду, визнається Турищева, нині віце-президент з маркетингу та розвитку бізнесу «Вимплекома». «Для мене це був виклик і цікаве завдання - вдихнути нове життя, вибудувати заново ефективну команду, привнести свій маркетинговий досвід з телекомринку», - пояснює вона. «Рамблер» і зараз входить до списку кращих майданчиків російського інтернету, підсумовує Турищева.

Жінки менш цинічні, їм властивий емоційний романтизм - вони переконані, що немає безвихідних ситуацій, все можна налагодити і перебудувати, зауважує соціолог Ольга Криштановська. Сукупність ринкових і психологічних факторів змушує жінок зважитися стати на чолі справи, безнадійної на перший погляд, - і домагатися успіху, каже соціолог. Саме тому такий бурхливий розвиток отримали зараз дослідження феномена успішності жінок в економіці, додає Криштановська.

Над прірвою

Жінки-керівники набагато краще вміють працювати в ситуації невизначеності, переконана Ольга Штауберг, гендиректор і співвласниця ГК «Форафарм». В її компанії серед топ-менеджерів порівну жінок і чоловіків, а серед лінійних керівників - 70% жінок. «Три роки тому ми відкривали філію в Краснодарі, де не було ні людей, ні складу, - розповідає вона. - І мені навіть в голову не прийшло, що керувати запуском може чоловік. Поїхати будувати філію я вмовила Валентину Клюквину, у який взагалі не було навичок створення офісу з нуля». Клюквина прийшла в компанію рядовим менеджером, доросла до керівника відділу продажів у Москві і погодилася переїхати на кілька років в Краснодар разом з сім'єю. Через рік краснодарський філія вийшла на операційний прибуток, а через півтора досягла точки беззбитковості, зараз тут працює 43 штатних співробітника, пояснює Штауберг. За її спостереженнями, у жінок краще розвинена управлінська фантазія і емоційний інтелект: у ситуаціях невизначеності вони розробляють більше варіантів розвитку подій і гнучкіше перебудовуються в разі тимчасових невдач.
 


Джерело: Ведомости 25 липня 2012


Тегижінки у бізнесі,   кар'ра жінки

Додати коментар   Коментарi (0)

НАШІ ПРОЕКТИ

Навчальний посібник для спеціалістів, які працюють з дітьми, щодо надання першої психологічної допомоги

Перша психологічна допомога (ППД) – це загальновизнана, проста й дієва методика забезпечення первинної підтримки людей у кризових ситуаціях, яку нещодавно було введено у перелік Мінімальних стандартів охорони дитинства у ході гуманітарних акцій. Перша психологічна допомога – це набір навичок та вмінь, володіння якими допоможе фахівцям у роботі з дітьми обмежити прояви стресу, що виникає як наслідок нещасних випадків, стихійних лих, конфліктів, міжособистісного насильства та інших кризових ситуацій.
 

Як допомогти дітям пережити лихо: поради для вчителів

Матеріал надає поради для вчителів про те, що вони можуть зробити, щоб заспокоїти своїх учнів і допомогти їм розібратися зі своїми думками та почуттями стосовно катастрофи та її впливу на родини і громади.
 

Як допомогти дітям пережити лихо: поради для батьків

Матеріал надає інформацію для батьків про те, як допомогти дітям різного віку, які перебувають в ситуації конфлікту.
 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".