На індійському заводі Scania панує гендерна рівність

На новому автобусному заводі Scania в індійському місті Нарасапура 25% всіх співробітників складають жінки. Це абсолютно нехарактерно для Індії, проте, як каже керівництво підприємства, такий змішаний колектив сприяє підвищенню продуктивності та створенню сприятливої робочої атмосфери.
Перший складальний завод Scania з'явився в Індії в 2013 році на території промислової зони Нарасапура, в 40 км від м Бангалор. Спочатку на заводі збирали вантажівки та автобусні шасі, а в березні 2015-го було відкрито друге виробництво - лінія збірки автобусів. Сьогодні тут виготовляються комплектні автобуси, а перші міські модифікації зійдуть з конвеєра вже в кінці поточного року.
В майбутньому планується поставляти автобуси, зібрані на цьому заводі, на інші ринки цього регіону, а потім і світу. На даний момент виробничі потужності становлять 2500 вантажних і 1000 пасажирських автомобілів на рік, а до кінця 2017-го Scania розраховує їх подвоїти. Для цього компанія збирається взяти на роботу ще 200 співробітників (зараз у штаті заводу налічується 600 чоловік), причому якомога більше жінок.
У компанії Scania говорять, що компанія завжди виступає за рівність і намагається приймати на роботу і чоловіків і жінок. Тому коли виникла необхідність формувати штат нового заводу, керівництво навмисно приваблювало технічних фахівців-жінок. «Ми вивчили студентів усіх коледжів, де на технічних дисциплінах навчається багато дівчат», - розповів Гельмут Шварц, начальник виробництва заводу зі складання автобусів. У підсумку, з 286 співробітників на виробничій лінії 75 - жінки.
У грудні 2012 року на підприємстві працювало всього 3 співробітника, включаючи директора заводу. Сьогодні працівників - 286, з них 75 - жінки. На думку самих жінок-робітників, причина такого високого рівня зайнятості жінок на виробництві - відкрита і комфортна робоча атмосфера. Будь-який співробітник може - і це заохочується - висловити свою думку і запропонувати ідею. В Індії це не є загальноприйнятою практикою.
В Індії, як і в багатьох інших країнах, виробництво автомобілів вважається більшою мірою чоловічий сферою. Тому приклад Scania в чомусь ексклюзивний. «У міру розвитку заводу ми намагаємося залучати на роботу більше жінок, - каже пан Шварц. - Одне з головних завдань - пошук жінок на керівні позиції. Для цього нам потрібні фахівці з великим виробничим досвідом, але жінок такої кваліфікації в Індії не багато. Ми готові також організувати навчання для деяких наших співробітниць. У перспективі, на нашу думку, виробництво, на якому зайняті співробітники обох статей, не може управлятися виключно чоловіками».
Гельмут Шварц задоволений тим, як на заводі поступово встановлюється гендерна рівність: «Перші кілька тижнів роботи і чоловіки, і жінки були досить стримані і трималися порізно. Щоб змінити ситуацію, довелося міняти виробничий процес. Ми не створювали спеціально робочі місця для жінок, всі працюють в однакових умовах. Сьогодні ніхто не замислюється про те, хто займається зварюванням - чоловік чи жінка. А за маскою і зовсім не видно, хто працює ».
На лінії складання автобусів в Нарасапурі в основному працюють жінки у віці від 20 до 24 років, оскільки вони приходять на роботу відразу після закінчення технічного коледжу. При прийомі на роботу в Scania кандидати оцінюються не тільки за їх професійним навичкам, але і по їх ставленню до основних цінностей і корпоративної культури бренду.
Джерело: 110km.ru 28 травня 2015
Додати коментар Коментарi (0)