Реклама нав’язує ролі, які «мусять» відігравати чоловік чи жінка – експертка

Реклама сьогодні – це не лише приниження через статеву приналежність. Це нав’язування і закріплення певних ролей, які на сьогодні в сучасному суспільстві очікуються від жінки чи від чоловіка – те, що ми сьогодні досить часто спостерігаємо на рекламних бордах чи просто в рекламі.
Про це сказала в ефірі програми «Київ LIVE» телеканалу «Київ» Світлана Гаращенко, експертка з оцінки гендерного впливу.
«Ми бачимо в метро рекламу: «Мій тато купив квартиру, а твій?» І в мене запитання: ця реклама транслює меседж про [рекламований] об’єкт – чи закріплює ту роль, яку обов’язково повинен відігравати чоловік?» – зазначила вона.
«Те ж саме по відношенню до жінки, коли її «укріплюють» виключно як домогосподарку, як експерта з посудомийних або пральних засобів. Це теж несе загрозу для майбутніх поколінь. Для того, яку роль відіграватиме жінка в наступні роки і на сьогодні також».
Така реклама, на думку Світлани Геращенко, «знімає більш серйозне ставлення до жінки, до її функцій, до її сприйняття суспільством як активної учасниці суспільно-політичних процесів, відводячи їй місце виключно на кухні, з дітьми тощо».
Довідково:
До Верховної Ради надійшов проект Закону про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації. У новому законі пропонують заборонити дискримінаційну рекламу за ознакою статі. Крім того, йдеться про заборону реклами, що транслює стереотипні ролі чи уявлення про жінок чи чоловіків, пропагує меншовартість будь-якої із статей; використовує людину виключно як сексуальний об’єкт з метою привернення уваги споживачів, або будується на неоднозначних виразах з натяками на сексуальні стосунки. А відповідальність за дискримінаційну рекламу має нести рекламодавець.
Джерело: КиївTV 17 липня 2018